Nu ser jag fram emot: Skraeckoedlan och Lé Betre

För ett par veckor sedan skrev jag att jag tvingades ta det mogna (men ångestframkallande) beslutet att hoppa över en spelning med Skraeckoedlan på grund av att de spelade så sent en vardagskväll. (länk) På Skraeckoedlans facebooksida skrev jag: Jag behöver en helgspelning i Stockholm! och fick snabbt svaret: 1 mars, Copperfield på Lé Betres releasefest!

Så nu har jag kollat upp (hård)bluesrockarna Lé Betre som har släppt två EP´s tidigare och alltså har releasefest för albumet Melas den 1 mars (länk till eventet) och jag ser verkligen fram emot spelningen med både dem och Skraeckoedlan.

Skraeckoedlan har under 2013 jobbat på sin uppföljare till Äppelträdet och medan vi väntar på att skivan ska bli klar bjuder de på en video från Studio Underjord, inspelad i oktober 2013, och det här tilltalar absolut min flummiga sida! Att Skraeckoedlan satsar på ordentligt snygg och passande albumkonst tilltalar mig också, jag är nästan lika nyfiken på hur den nya skivan kommer att se ut som hur den kommer att låta!

Skraeckoedlan cover art

Lé Betre på: facebookSpotify och SoundCloud
Skraeckoedlan på: facebook och Spotify

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

