Raubtier – Pansargryning

Raubtier - Pansargryning

Raubtier – Pansargryning

Förutom Behemoths The Satanist snackas det mycket om Raubtier och norrlandsbandets fjärde platta Pansargryning just nu. Precis som när det gäller The Satanist tycker jag att alla recensioner jag läser är positiva, men den här gången kan jag inte hålla med. Jag har försökt lyssna på Raubtier tidigare och inte fastnat för bandet, men eftersom Pansargryning fått sådan uppmärksamhet så tyckte jag att jag måste ge plattan och bandet ännu en chans…

Jag brukar försöka lyssna igenom nya plattor ett par-tre gånger innan jag bestämmer mig för om jag tycker om dem eller inte, men med Pansargryning fungerade det inte helt enkelt. Jag fick till och med dela upp min första (och i stort sett enda) genomlyssning i flera delar eftersom jag inte pallade med att höra för många låtar i rad… och jag tycker ändå om både Rammstein och LOK, så jag vet egentligen inte vad problemet är.
.

Den enda låten jag blev sugen på att lyssna på igen var Från min kalla döda hand, men eftersom jag inte tror att jag kommer att kunna bortse från textraden ”Man jagar därför finns man som den rättfärdige vet…” i fortsättningen, så kommer det antagligen inte att hända speciellt många gånger till…

Det kan bero på att Rammstein har gjort det tidigare och mycket bättre, eller kanske på att lyriken blir fånig på svenska, men Raubtier lyckas bara göra mig förbannad på helt fel sätt.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Raubtier – Pansargryning”

  1. Sabaton – Sveriges populäraste hårdrocksband | School´s Out Says:

    […] och lite sorgligt att läsa att Sabaton är Sveriges populäraste hårdrocksband. Liksom med Raubtier har jag verkligen försökt ge Sabaton både en och två chanser, men jag tycker rent ut sagt att […]

  2. The Haunted – Cutting Teeth | School´s Out Says:

    […] känns som att man ”måste” digga dem, har jag inte fastnat för. Förutom Sabaton och Raubtier som jag skrivit om tidigare hör Arch Enemy, The Haunted och faktiskt Slayer till den gruppen. Det […]


Kommentera

