Vad jag skriver om – en liten programförklaring

Då och då droppar det in promo-material i min inkorg och jag inser att det är bäst att jag redovisar hur jag tänker runt det här, både för mina läsares och de hoppfulla bandens skull. 😉

Jag skriver här i bloggen först och främst för mitt eget höga nöjes skull, även om jag också ser det som ett mål i sig att hjälpa till att föra fram nya band i mina läsares sökarljus. Jag har inget som helst vinstintresse i det här och om du ibland ser reklam i bloggen så är det något som sker automatiskt för att jag ska slippa betala för utrymmet jag tar upp i cyberrymden. Därför tänker jag att jag bara skriver om nya band som jag själv tycker är bra, som jag själv tänder till på efter ett par genomlyssningar. Jag kommer inte att såga ett band som kämpar hårt för att slå igenom bara för att jag själv inte tänder till av någon anledning (ett svalt omdöme kan det dock bli tal om och etablerade band får tåla även totalsågningar). Jag vet ju hur slumpartat det kan vara vid någon enstaka genomlyssning; humöret, årstiden eller vad jag lyssnade på precis innan kan påverka intrycket. Om jag inte fastnar för vad jag får skickat till mig låter jag hellre bli att skriva någonting alls.

(Min mejladress finns under ”Gästbok/Kontakt” i bloggens överkant.)

Kommentera

