Heavy Tiger – dags för det stora breaket?

När jag hade sett Heavy Tiger i april 2013 skrev jag:

”Kommer jag att stå i en större konsertlokal om några år och säga ”jag såg dem innan de slog igenom”?
Jag hoppas det, men jag tänker försöka se dem i klubbmiljö ytterligare ett par gånger innan dess.” (länk)

Sedan dess har Heavy Tiger spelat på Bråvalla och gjort mindre turnéer i Finland och Spanien och nu i torsdags vann de finalen av Manifest On Tour. Segern i Manifest On Tour innebär att de får en massa möten med olika delar av musikbranschen inbokade och de får dessutom inleda Manifestgalan. Debutalbumet Saigon Kiss är inspelat och klart och släpps i början av mars, (om jag inte hörde fel?)

Är det dags för det stora breaket nu? Återigen, jag hoppas det, men jag hoppas också att jag hinner se dem fler gånger i klubbmiljö. Heavy Tiger är ett sådant där svängigt rockpartyband som man skulle kunna se varje fredag!🙂

(Uppdatering: Här finns ett senare inlägg om Heavy Tiger och även en recension av Saigon Kiss.)

Länkar till Heavy Tiger: hemsida, facebook

Några bilder som jag tog i torsdags på Fashing

Heavy Tiger

Heavy Tiger

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

4 svar to “Heavy Tiger – dags för det stora breaket?”

  1. Heavy Tiger – recension av Saigon Kiss | School´s Out Says:

    […] tidigare inlägg om Heavy Tiger finns här: länk 1, länk 2, länk 3, länk 4 Länkar till Heavy Tiger: Spotify, hemsida, […]

  2. Kvartalsrapport | School´s Out Says:

    […] fyran (se nedan i vänsterkant). När det gäller livespelningar ligger nog Goatess, Gehennah, Heavy Tiger, Behemoth och Skraeckoedlan bäst till på årsbästalistan hittills… (När jag räknar efter […]

  3. Heja Heavy Tiger – ingen sportfåne, men tydligen musikfåne! | School´s Out Says:

    […] – segrare i Manifest on tour, och konstigt nog känner även jag mig som en vinnare!” (Länk till inlägg med bilder) Nu har jag precis fått det nya numret av Sweden Rock Magazine i lådan och när jag ser att Heavy […]

  4. Årslistan 2014 – Årets konsert: Hårdrock/Heavy Metal | School´s Out Says:

    […] Heavy Tiger för sin spelning på finalen av Manifest on Tour, Black Label Society på Putte i Parken, Gehennah på Püssy a Go Go @The Liffey och Orange Goblin på Debaser Strand. […]


Kommentera

