Nytt i bloggen

I inlägget om bandcamp (länk) skrev jag att jag ” ibland är hopplöst efter ”, men jag tycker om att försöka hänga med, så bland annat av den anledningen har jag skapat sidor till bloggen på facebook och Google+ och dessutom en profil på Instagram. Jag tänker mig att det kanske är bekvämt för någon att ”gilla” sidan på facebook och få uppdateringar om inlägg i bloggen på det sättet, och möjligen är det också smidigare att kommentera där än i bloggen? På Instagram har jag börjat lägga upp en hel del konsertbilder från tidigare år och jag planerar att lägga upp konsertbilder ”live and direct” framöver. Google+ vet jag inte riktigt om någon använder eller vad jag ska med till, men det kanske visar sig med tiden… Det bästa sättet att lära sig på är ju att försöka!

Länkar till nyheterna finns här till höger →

Förutom det har jag skrivit in i fliken ”Om mig och bloggen” att ”Band som redan har slagit igenom stort får mycket uppmärksamhet i media och därför försöker jag göra vad jag kan för att uppmärksamma de lite mindre banden här i bloggen. Dagens teknik och musikbranschens utveckling har gjort att det är lättare än någonsin att upptäcka ny musik. Jag försöker vaska fram guldkornen via SpotifyBandcampMyspace och Soundcloud, men om du har några tips på andra kanaler eller band så tipsa mig gärna i en kommentar. ”

Att lyfta fram de mer okända banden har tidigare inte varit någon medveten inriktning, men jag märker själv att jag har dragit åt det hållet. Dels för att jag gillar att gå på konserter i små lokaler, men också för att mycket av den musik som jag gillar sällan spelas i radio och inte uppmärksammas i rikstäckande media.

Jag hoppas att jag kan ge dig någon form av inspiration eller tips med något av mina inlägg framöver och att vi hörs/ses/skrivs via någon av alla digitala kanaler som finns tillhanda!

//Christer

Ett svar to “Nytt i bloggen”

  1. Taman Shud – ett franskt Stoner band och ett gammalt mysterium | School´s Out Says:

    […] mitt inlägg ”Nytt i bloggen” berättade jag att jag hade öppnat ett par nya kanaler mot omvärlden genom att skapa sidor […]


Kommentera

