Ångest och livskris!

…rubriken kanske blev väl överdramatisk, men nu är det lite jobbigt! I morgon kväll är det finalen av Manifest On Tour på Fasching och två band som jag skrivit om tidigare spelar, Heavy Tiger och Generalerna. Dessutom spelar Skraeckoedlan på Harry B James. I en kommentar på facebook såg jag att Skraeckoedlan inte spelar förrän runt 23.00 och min första tanke var ”Great, då hinner jag med allt jag vill se!”, men sedan knackade verklighetens demon mig på axeln och sa ”Du ska orka gå upp och ta dig till jobbet och dessutom gärna göra ett gott intryck när du väl är på plats också… Du är inte 20 år längre grabben!

Nu sitter jag alltså och försöker förlika mig med att jag antagligen kommer att ta det mogna beslutet att hoppa över spelningen med Skraeckoedlan och inte få se Cactus framförd live… Å andra sidan kan jag ju trösta mig med att jag får se åtta andra lovande band. Finalen av Manifest On Tour drar nämligen igång redan klockan sju, så det bör jag ju orka med! 😉

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

