Morito Ergo Sum

I går kväll när jag är på väg in mot stan för att så småningom landa på Püssy a Go Go så dyker det upp en påminnelse i telefonen och jag inser att jag kan hinna med ännu en spelning den här kvällen. Det är Rocks vid Mariatorget som påminner mig om att Morito Ergo Sum ska spela klockan 21, och det hinner jag med innan man drar igång på The Liffey. Jag har inte hört talas om Morito Ergo Sum tidigare, men läser att de ska spela Doom Metal med bara ren sång och ha en äkta fiolspelare på scenen, och det visade sig vara en sanningsenlig varudeklaration eftersom det var precis vad som hände! 🙂

Var det bra då? Nja, jag vill inte göra någon ledsen, särskilt som det var bandets premiärspelning, men det blev faktiskt inte så bra… I dag sitter jag och lyssnar på låtarna som finns på bandcamp och önskar att det hade låtit så i går. Den här typen av musik kräver ett jäkla tryck live (jag vill känna hur det vibrerar i hela kroppen) men det var det inte helt enkelt. Jag kom på mig med att stå och tänka en internklassisk kommentar: ”skruva upp eller stäng av!”
Synd, för det finns definitivt potential i bandet och jag tycker att du ska ge dem en chans genom att lyssna på bandcamp.

En rapport om resten av kvällen kommer så småningom…

Morito Ergo Sum

Morito Ergo Sum

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

