Bandcamp

Bandcamp

Bandcamp – bildlänk

Jag har precis upptäckt alla fördelar med bandcamp, och om det uttalandet belyser att jag ibland är hopplöst efter så får det vara så. Jag hade själv velat ha det tipset, så om någon inte har upptäckt bandcamp ännu, varsågod!🙂

bandcamp hittar jag nya band som inte har ett stort skivbolag bakom sig och som inte finns på Spotify eller i de ordinarie skivbutikerna. Jag lyssnar gratis på hela album och om jag gillar vad jag hör så köper jag musiken med en känsla av att en större del av pengarna än vanligt verkligen tillfaller musikerna. Några album får jag ladda ner helt gratis och andra får jag välja priset själv på (!), och ljudkvaliteten är betydligt bättre än på Spotify. När jag har köpt musiken får jag dessutom tillgång till den streamat i min telefon via en app så att jag inte behöver belamra telefonens minne i onödan.

För bra för att vara sant? Nej, faktiskt inte!

Länkar till andra bloggar om: ,

Publicerat i Uncategorized. Etiketter: . Leave a Comment »

Kommentera

