Gehennah på Püssy a Go Go

Efter spelningen med Knivderby i lördags (länk) gav jag mig alltså av till Gamla stan (ner i källaren på The Liffey för tredje gången i år) och såg Gehennah (Facebook, Spotify). Jag har inte lyssnat på Gehennah tidigare och blev tvungen att göra lite research efter konserten: I början av 90-talet började Gehennah med att spela covers på Venom-låtar, men snart började man skriva eget material och släppte en rad EP´s och tre stycken fullängdare (diskografi). Den senaste plattan är från 2003, men efter 11 år är man nu tillbaka i studion och spelar in Ep´n ”Metal Police”.

I en intervju i Black Sunday Magazine säger Mr. Fist:  ”One of our new songs is actually being reviewed by the Guinness book of world records for Most Metal Per Minute-rating”, och trots att det är svårt att veta vad som är skoj och vad som är allvar i intervjun så frestas jag att tro på just det uttalandet! Här snackar vi Thrash Metal i 180 knyck! Gehennahs Thrash är i sina stunder så punkig att jag inte vet om det är Metal, Punk eller Hardcore jag lyssnar på, som om det spelar någon roll när det är så ösigt svängigt! Motorhead på amfetamin är den bästa jämförelsen jag kommer på.

(Uppdatering: Här finns min recension av Metal Police)

Det är fullt, varmt och ett riktigt röj på Püssy a Go Go den här kvällen.

Gehennah

Gehennah

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

5 svar to “Gehennah på Püssy a Go Go”

  1. Let It Bleed Says:

    Tjena! Ser att du länkar till mig här till vänster, så jag återgäldar det genom att länka till dig från min blogg! =)

  2. Gehennah – recension av Metal Police | School´s Out Says:

    […] jag hade sett Gehennah på Püssy a Go Go i slutet av januari skrev jag ”Här snackar vi Thrash Metal i 180 knyck! Gehennahs Thrash är […]

  3. Kvartalsrapport | School´s Out Says:

    […] fantastiska fyran (se nedan i vänsterkant). När det gäller livespelningar ligger nog Goatess, Gehennah, Heavy Tiger, Behemoth och Skraeckoedlan bäst till på årsbästalistan hittills… (När jag […]

  4. Årslistan 2014 – Årets konsert: Hårdrock/Heavy Metal | School´s Out Says:

    […] Tiger för sin spelning på finalen av Manifest on Tour, Black Label Society på Putte i Parken, Gehennah på Püssy a Go Go @The Liffey och Orange Goblin på Debaser […]


Kommentera

