Besserbitch

Besserbitch la upp en ny låt på Spotify i dag som teaser inför albumsläppet den 10: februari. Jag måste säga att jag gillar det tydligare punkdrivet i de tre första låtarna bättre än den mer poppiga nerven i den här nya låten, men å andra sidan kan jag se framför mig att textraden ”I´m thinking of giving in my resignation, these fuckers have gone way too far” blir en framtida allsångsfavorit… (Besserbitch finns på Facebook)

Här är ett par bilder jag tog under en spelning på Lilla Hotellbaren i Stockholm i november och videon till min favoritlåt:

Besserbitch - 27 nov 2013 - Lilla Hotellbaren

Besserbitch – 27 nov 2013 – Lilla Hotellbaren

Länkar till andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Besserbitch”

  1. Besserbitch önskar trevlig helg | School´s Out Says:

    […] jag gett den i betyg. (Här hittar du de tidigare inläggen med videos och bilder från en konsert, Besserbitch live, Besserbitch […]

  2. Besserbitch och Alonzo – live på Debaser | School´s Out Says:

    […] är väldigt nära ett år sedan jag såg Besserbitch på Lilla Hotellbaren och ungefär nio månader sedan jag gav deras album Moments of Grey fyra tuppkammar i betyg. Sedan […]


Kommentera

