Årslistan 2013 – del 4

Så var det dags för den sista delen av årslistan över fantastiska konserter, ”Årets nykomlingar”.

BEAST! (YouTube) gjorde en fantastiskt spelning på Lórient i Linköping i slutet av november och Heavy Tiger (YouTube) charmade mig med sin svängiga rock på Debaser Slussen i april, men priset måste ändå gå till Gamla Pengar som med sin sköna stil och ösiga punk körde över mig totalt!

Gamla Pengar - 5 sept 2013 - Debaser Slussen

Gamla Pengar – 5 sept 2013 – Debaser Slussen

P.S. För att se vilka som fick utmärkelserna inom kategorierna ”Rock/Pop”, ”Hårdrock/Metal” och ”Punk”, gå till startsidan och scrolla ner!🙂

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

7 svar to “Årslistan 2013 – del 4”

  1. Nu ser jag fram emot: Sista sekunden, Gamla pengar m fl | School´s Out Says:

    […] Pengar utnämnde jag till Årets nykomlingar 2013 (länk) och sedan dess har de släppt en split med nya låtar som jag verkligen gillar och nyligen […]

  2. Primitive Rites, Gamla Pengar, Agent Attitude och Sista Sekunden – live @Lost sound | School´s Out Says:

    […] Pengar utnämnde jag till Årets live-nykomlingar 2013 och sedan dess har de släppt en split med nya låtar som jag verkligen gillar och gav fyra […]

  3. Gamla Pengar – färdiga med albumet ”Här kommer kriget” | School´s Out Says:

    […] utnämnde Gamla Pengar till ”Årets nykomlingar” 2013, gav dem fyra tuppkammar för deras senaste EP släpp och såg dem live@LostSound för […]

  4. Årslistan 2013 – del 3 | School´s Out Says:

    […] Men jag ska inte påstå att Alonzo sitter ohotad på tronen. Ett annat svenskt punkband gav honom en rejäl match, men vilket det är avslöjar jag först i den sista delen av årslistan; ”Årets nykomlingar”. […]

  5. Gamla Pengar på Lilla Hotellbaren | School´s Out Says:

    […] inlägg och länkar: Årets nykomlingar, live på Debaser Strand, recension av Split, recension av Här kommer […]

  6. Musik- och bloggåret 2014, årets album med mera | School´s Out Says:

    […] i de olika kategorierna: ”Rock och pop”, ”Hårdrock och Metal”, ”Punk” och ”Årets nykomlingar”.) God […]

  7. Årslistan 2014 – Årets konsert: ”nykomlingar” | School´s Out Says:

    […] året var det Gamla Pengar som fick utmärkelsen ”Årets nykomlingar” och sedan dess har jag som sagt sett dem […]


Kommentera

