Årslistan 2013 – del 3

Jag har redan utnämnt vinnaren av ”Årets konsert” inom kategorierna ”Rock och pop” (länk) och ”Hårdrock och Metal” (länk) och nu är det hög tid att utnämna vinnaren av ”Årets konsert” i kategorin ”Punk”!

Inom den här kategorin är det ingen idé att dra ut på det, både du och jag vet att priset går till Alonzo Fas 3!
Jag har ju skrivit tidigare om hur stort det är för mig med Alonzos återkomst (länk) och jag har faktiskt sett dem live fyra gånger under 2013! Varje gång har Alonzo Fas 3 bjudit på en blandning av fantastiska gamla klassiker och det (nästan) lika bra nyskrivna materialet, levererat med oöverträffad energi.

Men jag ska inte påstå att Alonzo sitter ohotad på tronen. Ett annat svenskt punkband gav honom en rejäl match, men vilket det är avslöjar jag först i den sista delen av årslistan; ”Årets nykomlingar”.

Alonzo Fas 3 - 2013

Alonzo Fas 3 – 2013

Länkar till andra bloggar om: , ,

Publicerat i Punk. Etiketter: , . 2 Comments »

2 svar to “Årslistan 2013 – del 3”

  1. Musik- och bloggåret 2014, årets album med mera | School´s Out Says:

    […] och vinnare i de olika kategorierna: ”Rock och pop”, ”Hårdrock och Metal”, ”Punk” och ”Årets nykomlingar”.) God […]

  2. Årslistan 2014 – Årets konsert: Punk och Hardcore | School´s Out Says:

    […] året tog Alonzo och hans Fas 3 hem utmärkelsen i den här kategorin i konkurrens med Gamla Pengar. Båda banden […]


Kommentera

