Orange Goblin och Troubled Horse

I veckan upptäckte jag ett nytt favoritband, vilken härlig känsla! Orange Goblin hamnar kanske inte på min topp-tio lista, både den och antagligen även topp-hundra är svår att rubba, men de är från och med nu ett band som kommer att spelas rätt flitigt i stereon och de tillhör definitivt listan på band som jag bevakar för att få chansen att se live igen.

I onsdags såg jag Orange Goblin och Troubled Horse på Debaser Slussen. Jag såg Troubled Horse i mars och skrev då att jag såg fram emot att se dem igen (länk), så det var främst för deras skull jag gick. Den här gången hade de större stöd från publiken än sist, och det märktes på bandet. Särskilt trummisen var glödande het! Var det ens samma kille som sist?
(Bandets utmärkta album Step Inside finns på Spotify)

Troubled Horse - Debaser Slussen - 7 augusti 2013

Troubled Horse – Debaser Slussen – 7 augusti 2013

Jag har inte lyssnat på Orange Goblin tidigare, så jag lyssnade in mig på deras senaste album A Eulogy For The Damned (Spotify) innan konserten, och vilket jäkla album det är! Plattan är bra från början till slut och under konserten lyftes både låtarna och bandet flera pinnhål ytterligare; som jag skrev på facebook under konserten ”Heavy fuckin metal i kväll”! 🙂

Orange Goblin - Debaser Slussen - 7 augusti 2013

Orange Goblin – Debaser Slussen – 7 augusti 2013

I stället för att försöka beskriva musiken så får du ett smakprov. Lyssna på den här ett par gånger, om du gillar den så gillar du antagligen även resten av plattan  A Eulogy For The Damned.

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

2 svar to “Orange Goblin och Troubled Horse”

  1. Saint Vitus och Orange Goblin på Debaser | School´s Out Says:

    […] och Orange Goblin på Debaser i november. Saint Vitus är gamla husgudar som jag aldrig sett och Orange Goblin golvade mig under en konsert i somras. Det här kommer att bli en riktigt bra […]

  2. Orange Goblin – Back from the Abyss | School´s Out Says:

    […] på Debaser Slussen under turnen till Eulogy For The Damned och de imponerande verkligen på mig (länk). Det känns som att låtarna på Back from the Abyss ännu tydligare är skrivna med tanke på […]


Kommentera

