Heavy Tiger

Som jag skrev i det förra inlägget om Grande Roses gick jag och två vapendragare till Debaser i början av april utan att veta alls vad vi skulle få höra. Det var en mycket lyckad helkväll, men det var förbandet Heavy Tiger som imponerade mest på oss.
(I alla fall på de två tredjedelar som var i tid… 🙂 ).

Heavy Tiger Den här promobilden säger väl egentligen allt?! Någon i Heavy Tigers läger vet hur man förmedlar bandet med en bild; kaxighet, livsglädje och nonchalans, den snygga loggan och lokalen som omedelbart för tankarna till CBGB`s. Heavy Tiger spelar svängig, riffbaserad rock med en anstrykning av punk, och i en mörk konsertlokal med en öl i handen är det lätt att gå i gång på det!
….Det unga bandet har självklart en hel del att fila på under resans gång, men å andra sidan är det svårt att överträffa den charmiga spelglädjen och hungern i början av en karriär.

Kommer jag att stå i en större konsertlokal om några år och säga ”jag såg dem innan de slog igenom”?
Jag hoppas det, men jag tänker försöka se dem i klubbmiljö ytterligare ett par gånger innan dess.
(Uppdatering: senare inlägg om Heavy Tiger finns här och här.)

Heavy Tiger - 3 april 2013 - Debaser Slussen

Heavy Tiger – 3 april 2013 – Debaser Slussen

Heavy Tiger har inte släppt någonting ännu, men den senaste infon om både spelningar och kommande skivsläpp finns på Facebook.

Länkar till andra bloggar om: , ,

2 svar to “Heavy Tiger”

  1. Heavy Tiger – recension av Saigon Kiss | School´s Out Says:

    […] tidigare inlägg om Heavy Tiger finns här: länk 1, länk 2, länk 3, länk 4 Länkar till Heavy Tiger: Spotify, hemsida, […]

  2. Heja Heavy Tiger – ingen sportfåne, men tydligen musikfåne! | School´s Out Says:

    […] i en större konsertlokal om några år och säga ”jag såg dem innan de slog igenom”?” (länk)  Jag såg Heavy Tiger igen i februari 2014 när de tävlade i Manifest On Tour och när de vann […]


Kommentera

