Grande Roses

I början av april var jag på Debaser och såg Grande Roses. Jag har faktiskt inte hört talas om bandet tidigare, utan gick bara för att det kändes som en bra kväll för konsert helt enkelt, och det var det!
Förbandet Heavy Tiger spelade okomplicerad svängig rock och det var kanske anledningen till att jag i början av Grande Roses spelning kände mig totalt överkörd av olika ljud; jag hittade inte riktigt rytmen i musiken, men efter ett par låtar hade jag ställt om mig och insåg att även Grande Roses svängde bra!

Kan du tänka dig lite ”mörk” rock med industriella anstrykningar som får mig att börja fundera på en tur till Berlin i höst så ge Grande Roses en chans (Spotify), och om du gillar vad du hör finns de senaste nyheterna om livespelningar på Facebook.

Heavy Tiger var så bra att de är värda ett eget inlägg, håll utkik de närmsta dagarna!

Grande Roses - Debaser Slussen 3 april 2013

Grande Roses – Debaser Slussen 3 april 2013

Länkar till andra bloggar om: , ,

2 svar to “Grande Roses”

  1. Grande Roses – Spread The Ashes (And Love) | School´s Out Says:

    […] svartrock med industriella undertoner fick mig att börja fundera på en höstresa till Berlin (länk), men trots att jag lyssnat på deras platta Disease lite då och då så har resan ännu inte […]

  2. Årslistan 2014 – Årets konsert: Rock/Pop | School´s Out Says:

    […] det mesta kampen om min tid. Förra året vann Amanda Palmer utmärkelsen i kamp med Mainliners, Grande Roses och Robert Dahlqvist, men på grund av det magra urvalet i år så går jag faktiskt direkt på […]


Kommentera

