Troubled Horse och Mainliners

Knappt två veckor efter konserten med The Hives pallrade jag mig ner till Debaser en torsdag för att se Troubled Horse.

Mainliners - 14 mars 2013Uppenbarligen är det inte bara jag som föredrar konserter på helgerna… Förbandet Mainliners (!) kände sig nog ganska ensamma, men de gjorde ett bra jobb! Jag har inte lyssnat på dem tidigare, men konserten gav mersmak och vid lämpligt tillfälle (läs: när jag är på radiorock-vänligt humör) ska jag lyssna igenom deras album på Spotify.Troubled Horse - 14 mars 2013

v

Troubled Horse lyckades locka fram lite mer folk, men trångt var det inte!

Jag har lyssnat en hel del på deras debutalbum Step Inside (Spotify) och tycker att det är grymt bra. Av naturliga skäl lossnade det inte riktigt under konserten, men bandet hade definitivt någonting att tillföra live och jag ser fram emot att se dem igen!

v

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Ett svar to “Troubled Horse och Mainliners”

  1. Årslistan 2014 – Årets konsert: Rock/Pop | School´s Out Says:

    […] banden för det mesta kampen om min tid. Förra året vann Amanda Palmer utmärkelsen i kamp med Mainliners, Grande Roses och Robert Dahlqvist, men på grund av det magra urvalet i år så går jag faktiskt […]


Kommentera

