Turbonegro – Droger, deathpunk & denim

Turbonegro - Droger, deathpunk & denimJag har precis läst ut boken Turbonegro – Droger, deathpunk & denim av Håkon Moslet, och jag är inte nöjd… Inte för att boken är slarvigt skriven, utan för att den tycks vara skriven utan grundläggande passion för bandet. ”Turbonegro – Droger, deathpunk & denim är en närgången biografi som skär sig rakt in under både hud och tyg” kan man läsa i informationen om boken, och visst är det så. Kanske lite väl närgången för min smak. När jag läser en biografi om ett band jag gillar vill jag visserligen ha sanningen, men jag vill ändå att den grundläggande tonen ska vara positiv. I vanliga fall när jag läser en rockbiografi brukar mitt intresse för bandet öka och jag blir sugen på att höra mer, men inte i det här fallet. Håkon Moslet målar upp en allt annat än positiv bild som jag snarast måste försöka glömma för att kunna fortsätta njuta av musiken.

(Om du trots min varning vill riskera att mista din passion för bandet kan du köpa boken på Bokus eller Adlibris.)

Senast jag skrev om Turbonegro lyssnade vi på den nya låten You Give Me Worms (länk) och därför bjuder jag nu på en riktig gammal goding.

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i Punk. Etiketter: , . Leave a Comment »

Kommentera

