All Hail The Yeti

All Hail The YetiI kategorin coola bandnamn lägger jag definitivt till All Hail The Yeti från Los Angeles. När jag först lyssnade på dem (i morse på väg till jobbet) var jag besviken de första tre låtarna. Så här i efterhand inser jag att det inte beror på att dessa tre låtar är dåliga, utan bara på att jag hade förväntat mig något annat. Med ett namn som All Hail The Yeti hade jag förväntat mig något blytungt. Jag förväntade mig nedstämda gitarrer, ett tempo anpassat till en stor hårig bests pulsande i djup snö och growlande från första till sista tonen, men fick någonting annat. Den här Yetin studsar flinkt omkring på skaren och blandar sporadiskt upp den hardcoredrivna sången med rena toner. All Hail The Yeti spelar en svårdefinierad typ av musik. Musik som jag helt enkelt klassificerar som Metal.
Bra jävla Metal och en bra jävla start på arbetsdagen!
Ginza, Spotify

Kommentera

