Orchid

Orchid - CapricornNu när jag skriver mer aktivt här i min musikblogg blir det också automatiskt så att jag läser andra musikbloggar mer aktivt. Mycket roligt och givande, det finns ju så mycket att upptäcka! Liksom Spader Ess har jag en ”vurm för tung, melodiös, ockult rock med tydliga 70-tals influenser” och hans musiktips faller mig ofta i smaken (t ex Venomous Maximus och Black Cowgirl), men med sitt tips om Orchid har han totalt blåst bort mig!
Shit vilken platta! Vilket sound! Vilken stämning!

Liksom när jag upptäckte att Michael Alonzo återigen sjunger KSMB live (länk) blir jag så där uppspelt att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen eller vad jag ska ta mig till! Jag vill bara berätta det för alla: – missa inte det här!

Vilken tur att jag har en blogg att ”skrika” i: MISSA INTE DET HÄR!🙂

Mer info och länkar finns i Essets inlägg, men jag lägger till en länk till Spotify.

Länkar till andra bloggar om: , ,

2 svar to “Orchid”

  1. SpaderEss Says:

    Bockar och bugar. Tackar.

  2. Witchcraft « School´s Out Says:

    […] en skiva, och återigen är det den ockulta 70-talsinfluerade rocken som gör det (senast var det Orchid). Jag har svårt att skriva någonting vettigt när det blir så här. Jag blir helt förtrollad av […]


Kommentera

