På önskelistan: Peter Kagerland – Ny våg

Peter Kagerland - Ny vågJag brukar har svårt att komma på vad jag önskar mig i julklapp, men här kommer ett tidigt tips! Peter Kagerland har skrivit en bok som heter Ny våg – Svensk Punk/New Wave/Synth 1977-1982. Jag fick upp ögonen för den genom ett inlägg på Facebook om ett inslag i Nyhetsmorgon i TV 4. Författaren Peter Kagerland sitter i soffan tillsammans med Michael Alonzo, och att han är en av mina favoriter torde inte vara någon hemlighet efter mitt inlägg Alonzo & Fas 3 – vilket Kinderägg! Både i TV-inslaget och i Expressen tar man upp den farsartade rättegången mot Pussy Riot och påpekar att de flesta band som porträtteras i Ny våg hade riskerat långa fängelsestraff om de verkat i dagens Ryssland.

Läs mer om boken i Expressen och köp den (åt mig 😉 ) på t ex Bokus eller Adlibris.

Länkar till andra bloggar om: , ,

3 svar to “På önskelistan: Peter Kagerland – Ny våg”

  1. SpaderEss Says:

    Bara för att vara säker på att en punkälskare som du inte missat dom, så här är en länk till ett inlägg om Psykbryt (släkt med sångaren så man vill ju göra lite reklam. :-))
    http://spaderess.blogspot.se/2012/08/psykbryt-nu-pa-spotify.html

    • ChristerMagister Says:

      Tack för omtanken! Jag var faktiskt på väg in till Broder Tuck i går för att se bl a Psykbryt, men ”fredagskoman” slog till och jag strandade i soffan…

      • SpaderEss Says:

        Jag hade själv funderingar på det, men lillgrabben och jag var gräsänklingar i helgen och jag vet inte om Tucken hade varit så tilltalande för honom. 🙂


Kommentera

