Sexuella trakasserier av Turbonegro

Turbonegro - Sexual Harassment

Sexual Harassment

”Turbonegro utan Hank, det kan väl aldrig gå”, var precis vad jag tänkte när jag hörde att Turbonegro skulle släppa en ny platta med en ny sångare. Jag följde dock mitt eget återkommande råd och lyssnade på Spotify ett par gånger innan jag köpte skivan på chans eller avskrev den som omöjlig. Häromdagen slog jag dock till och har numera Turbonegros nya platta Sexual Harassment i samlingen, så uppenbarligen funkade det för mig!

Hur låter det då? Jo, de sexuella trakasserierna är grövre än på länge, vilket glädjer mig!😉 Jag som ser Ass Cobra som Turbonegros mästerverk är förstås glad att den nya plattan är punkigare och råare än det föregående albumet Retox, och det är ingen tvekan om att det är Turbonegro det handlar om.

Punken blandas som vanligt friskt med rockriff och allsångsrefränger och texterna är som vanligt provocerande med glimten i ögat. Albumet är dock ingen fullträff, men det viktigaste för mig, och för bandet förstås, är att man har bevisat att Turbonegro kan gå vidare. Jag ser redan fram emot nästa platta!

Bästa låtarna: I Got A Knife, Hello Darkness och You Give Me Worms. Största missen: att man inte lyckades knåpa ihop Dude Without A Face till en mer minnesvärd låt trots det härliga soundet i inledningen, så rätt för Turbonegro! Dekadent på något sätt. Den nya sångaren Tony Sylvester har tidigare frontat bandet Dukes Of Nothing och har varit president för Turbojugend London. Hans röst passar de punkigare Turbonegrolåtarna perfekt. Stilmässigt tycks han försöka kombinera en engelsk gentleman med den traditionella dekadenta Denim demonen…
Turbonegro-Tony Sylvester

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , ,

3 svar to “Sexuella trakasserier av Turbonegro”

  1. Alexander Bergil Says:

    Hade också någonstans räknat bort dem efter jag hörde att de hade bytt sångare, men det här låter ju sjukt bra!

  2. Turbonegro – Droger, deathpunk & denim « School´s Out Says:

    […] jag skrev om Turbonegro lyssnade vi på den nya låten You Give Me Worms (länk) och därför bjuder jag nu på en riktig gammal […]

  3. Turbonegro på Putte i Parken | School´s Out Says:

    […] kunna ersätta Hank von Helvete? På skiva tycker jag att det fungerade förvånansvärt bra, Sexual Harassment är en grym platta, så hur fungerade det live? Jo, även det fungerade förvånansvärt bra! Jag […]


Kommentera

