Mickey Dee

I dag har jag spelat trummor i en sambaorkester! Jag har varken slagverkstalang eller skolning, det handlar bara om att alla lärare på skolan där jag arbetar ska göra detta som ett jippo när eleverna börjar nästa vecka. I vilket fall som helst så var det roligt och jag har fått ny respekt för musikvärldens alla trummisar!
I samband med detta skulle jag vilja lyfta fram vår egen Mickey Dee. Jag tycker att han förtjänar all vår respekt. Trots att han börjar bli något av en mysfarbror i TV-soffan så spelar han faktiskt arslet av bra många av metallvärldens trummisar, och detta i ett av historiens tuffaste band!

Jag valde Overkill eftersom låten lätt platsar i min kategori ”Världens bästa låt”, men se gärna även ett av Mickeys solon här.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Ett svar to “Mickey Dee”

  1. SpaderEss Says:

    Jag håller med, både vad gäller låten och Mickey. Han borde få mer cred än han gör, han har spelat med legendarer hela sitt liv, mer eller mindre. Så fort det skall snackas Svensk rock-export så är det mest Yngwie och Europe som kommer på tal. Men det är väl lätt att glömma en hårt arbetande batterist. 🙂


Kommentera

