Ebbot Ale

Ebbot AleJag är i huvudsak skeptisk till alla dessa olika flaskor med bandnamn som dyker upp. Jag är skeptisk utav två anledningar, dels för att det ibland inte känns äkta (Motörhead och rödvin?!) och dels för att jag inte tror att det är bra med sponsring och reklam överhuvudtaget. Om det inte påverkar det musikaliska uttrycket och texterna i dag så är jag övertygad om att det kommer att göra det om utvecklingen fortsätter. (Läs mer om det här)
Innan konserten med Dundertåget häromdagen så slank vi däremot in på Ardbeg Embassy i gamla stan och skulle ta en öl och eftersom Ebbot är en av mina absoluta favoriter så kunde jag inte låta bli att beställa en Ebbot Ale. Och det gjorde jag rätt i, ett mycket gott öl! Dessutom är det inte Ebbot själv som tagit initiativ till det hela för att tjäna pengar, utan en hyllning från bryggaren Thomas Bingebo. Ebbot berättar:
Han har bryggt ölet så som han hade uppfattat mig: mörk och fyllig, men har var för blyg för att ta kontakt med mig och satte helt enkelt bara igång att brygga. Ebbot själv tycker att ölet smakar lagom beskt och lagom surt och tycker sig kunna känna en smak av svagdricka eller julmust.
Det är en skön balans, man smakar att det är ett välbryggt öl med en fräsch och fyllig maltsmak. Jag tycker att den känns bra för kroppen, den känns nyttig och helande. (Länk till artikel)

Nyttigt och helande, det är väl precis vad man söker efter i ett ölstop! 🙂

Kanske får vi höra mer om det här i dag när Ebbot Lundberg är sommarpratare i P1.

Bilder från den senaste konserten jag såg med The Soundtrack Of Our Lives finns här.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

