Alonzo & Fas 3 – vilket Kinderägg!

Jag har missat någonting stort, ja, för mig är det JÄTTESTORT! Michael Alonzo har efter 20 år plockat upp mikrofonen igen! Och på vilket sätt sedan! Tillsammans med bl a Nicke Andersson och Inge Johansson (The (International) Noise Conspiracy) har han startat bandet Alonzo & Fas 3 och några av mina absoluta favoritband från olika årtionden knyts därmed samman på ett sätt som känns overkligt.

Alonzo & Fas 3 har gett ut två nya låtar (Spotify) och spelar uppenbarligen både KSMB och Stockholms Negrer live. Som jag har saknat den där rösten! Jag tror inte att det går att räkna hur många gånger jag lyssnade på låten Sex noll två med KSMB (Spotify) under en period, och mina plattor med Stockholms Negrer (Spotify) är inte mindre slitna de.  Jag är (nästan) mållös och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till! Varför var inte jag på Kafé 44 den här kvällen?!

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , , ,

3 svar to “Alonzo & Fas 3 – vilket Kinderägg!”

  1. sanna Says:

    sv: Fan vad mäktigt hörru!🙂

  2. På önskelistan: Peter Kagerland – Ny våg « School´s Out Says:

    […] Alonzo, och att han är en av mina favoriter torde inte vara någon hemlighet efter mitt inlägg Alonzo & Fas 3 – vilket Kinderägg! Både i TV-inslaget och i Expressen tar man upp den farsartade rättegången mot Pussy Riot och […]

  3. Orchid « School´s Out Says:

    […] när jag upptäckte att Michael Alonzo återigen sjunger KSMB live (länk) blir jag så där uppspelt att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen eller vad jag ska ta […]


Kommentera

