Anti-Flag

I går kväll var jag på Debaser vid Slussen för att se det politiska punkbandet Anti-Flag (Wiki) och när jag klev in i den lilla mörka konsertlokalen kände jag mig hemma i Stockholm för första gången sedan återflytten! Jag har sett en hel del konserter på Debaser vid Slussen och desto fler på Debaser i Malmö och på KB, som är liknande lokaler, och jag fullkomligt älskar konserter i den här typen av lokaler. Närheten till bandet är någonting helt annat än vid arenakonserter. Efter en sådan här konsert blir det en helt ny grej att lyssna på bandet i framtiden!

Jag tycker att Anti-Flag har en tendens att bli lite väl trallvänliga emellanåt på skiva, men precis som jag hoppats på var punknerven starkare live. Låten The Press Corpse (video efter bilderna) spelade man t ex i nästan dubbla hastigheten! Du kanske tror att ett par av bilderna på slutet är montage, men så är det inte. Vill man komma ännu närmare publiken så kan man ju alltid släpa ut trumsetet i publikhavet och sjunga ståendes på trummisens stol! Trummisen sitter där nere bland publiken någonstans… 🙂

För att du ska få ytterligare känsla för hur konserten var lägger jag till en video från gårdagens konsert som någon redan har fått upp på youTube, fantastiskt!

Länkar till andra bloggar om: , ,

Publicerat i Punk. Etiketter: , , , . Leave a Comment »

Kommentera

