Västerbron

I dag tog jag cykeln in till Söder. Det tog ca 20 minuter hemifrån mig i Älvsjö till Hornstull, men sedan vågade jag inte cykla längre och ställde cykeln där.🙂 En titt på kartan visade att jag var nära ännu en plats som passar in i mitt fotoprojekt – att fotografera platser som förekommer i bra musik.

Västerbron är just nu aktuell i Stockholmsdebatten på grund av antalet självmord som sker därifrån (DN 1, DN 2, DN 3, DN 4, DN 5, DN 6) och tankar på självmord är också temat i låten som har fört mig hit – ”Västerbron” av Laakso, med Markus Krunegård på sång.

Västerbron I hate walking on you
It’s six in the morning, you make me think of falling
Västerbron you show me such great heights
I’m out of my mind, you make me think that I could fly if I tried
(Hela texten finns här)

Här är dagens hårdredigerade bilder och under dem kan du förstås lyssna på låten Västerbron med Laakso. Den första delen i mitt fotoprojekt hittar du om du klickar här.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Ett svar to “Västerbron”

  1. Eric Collin Says:

    De nya staketen påminner varje gång varje förbipasserande att det är dags att hoppa – kanske i morgon och kanske någon helt annanstans. SLUTA med dumheterna!


Kommentera

