Hardcore Superstar

I går läste jag ett blogginlägg i bloggen Metal!, skribenten Chief Rebel Angel hade ställt upp en tvekamp mellan Mötley Crües klassiska album Shout At The Devil, från 1983, och Hardcore Superstars självbetitlade album från 2005… Lite udda, men intressant läsning! (Länk) I en kommentar skrev jag att jag tyckte att Shout At The Devil var den bättre plattan, men att Hardcore Superstar har en speciell plats i mitt hjärta. Och så är det verkligen! Till en del för att jag såg dem live på KB under min första helg i Malmö, en fantastisk spelning och en fantastisk helg (en helg som kanske ledde till att jag flyttade till staden och bodde där i fyra år…) och till en del för att deras låt We Don´t Celebrate Sundays var ett stående inslag på min stamkrog och ledmotivet till mitt liv under den kommande mycket speciella perioden… Så, trots att det just nu inte är speciellt troligt att jag skulle slänga i HCSS i skivspelaren, vilket jag gärna gör med Shout At The Devil, så är det inte otroligt att jag gör det med nostalgisk glädje år 2034!

Jag ligger som sagt lite efter med bildpublicerandet, här är bilder från en annan spelning med HCSS – Malmöfestivalen 2011.

Länkar till andra bloggar om: , ,

2 svar to “Hardcore Superstar”

  1. Peter Says:

    Ärligt, tycker båda plattorna är kanon, och det är ju svårt att slå en platta som är en sådan klassiker som Shout at the Devil, men samtidigt, HCSS är fasen så mycket jämnare i sina plattor, så att jämföra platta med platta tycker jag nog att Shout hamnar på efterkälken!

    Men ska man räkna klassiska låtar…. då vete fasen!🙂

  2. Chief Rebel Angel Says:

    Tackar för länken, och vilka fina bilder du bjuder tillbaka med. Kul att du gillade inlägget, men att du kallar mig skribent gör mig både hedrad och lite…ja…rädd!?
    Det borde stå ”hobbyplitare” eller ”amatör”!🙂


Kommentera

