Skebokvarnsv. 209

Jag har länge funderat på ett fotoprojekt som innebär att jag ska besöka olika platser som förekommer i musikens underbara värld och ta några bilder därifrån, så i dag när jag cyklade omkring i närområdet och såg att jag faktiskt var på Skebokvarnsvägen tyckte jag att det var ett utmärkt tillfälle att starta!

Skebokvarnsv. 209 är förstås namnet på Thåströms femte soloplatta och adressen han växte upp på. Jag har ingen aning om hur det såg ut då, men i dag ser det ut så här. Ett ganska ordinärt förortskvarter en gångtunnel bort från Högdalens centrum.

Jag tycker att vi lyssnar på låten The Haters från albumet. Låten handlar om hur Joakim och hans polare startade bandet The Haters, bandet som sedan blev Ebba Grön.

”Det var vi som föddes nån gång på den tysta tiden
Det var vi som kom från söder om stan
Det var vi som måste skrika livet ur oss
Bara för å veta att vi fanns och va”
(Hela texten finns här)

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Rock. Etiketter: , , , . 1 Comment »

Ett svar to “Skebokvarnsv. 209”

  1. Västerbron « School´s Out Says:

    […] Här är dagens hårdredigerade bilder och under dem kan du förstås lyssna på låten Västerbron med Laakso. Den första delen i mitt fotoprojekt hittar du om du klickar här. […]


Kommentera

