Melodifestivalen – Eftersnack

Eftersom jag sitter ensam hemma och redan känner mig allmänt tragisk bestämde jag mig för att se finalen av melodifestivalen. Det mest positiva jag har att säga är att det gick över fort och jag kör eftersnacket redan nu eftersom jag struntar i vem som går vidare. För att klara av att se klart programmet skrev jag ner kommentarer medan jag tittade, här kommer de:

Danny, pinsam låt, pinsam dans, pinsamt överallt. Kommer jag att klara att se färdigt det här programmet?!

Sara Varga, tråkig men inte helt kass. Inte en chans i Eurovision. Låten är inte pinsam, den går bara obemärkt förbi.

The Moniker, medryckande refräng, men versen är så kass att jag knappt tror det är sant. Snygg scenshow.

Brolle, vilken jäkla posör! Och han gör det inte ens bra. Låten? Den märkte jag inte…

Linda Bengtzing, låten är nästan en parodi på schlager. Den har allt en schlagerlåt ska ha, förutom en bra melodi…

Nicke Borg, lyssnar man noga så har den här låten någonting, men Nicke sjunger så illa att det är svårt att veta…

Swingfly, låter ganska bra i början, men innan låten är slut är jag lika trött på den som jag är på Macarena.

Sanna Nielsen, ännu en typisk schlager och det här är nog den bästa låten hittills faktiskt… Det säger en hel del, för jag vill aldrig höra den igen!

Playtones, vem kan motstå en svängig ståbas? Den här låten kan jag lyssna på igen!

Eric Saade, nu förstår jag varför Eric var favorittippad. Inte en låt i min smak direkt, men den första låten med en godkänd show i internationella sammanhang. Den enda låten som har en chans att inte hamna bland de sista i Eurovision.

Där har ni ett utlåtande från en riktig schlagerräv! 😉

Länkar till andra bloggar om: , ,

6 svar to “Melodifestivalen – Eftersnack”

  1. Lisa Says:

    Men kontentan är att du är nöjd och gärna vill se alla deltävlingar nästa år? Kanske till och med på plats! Ja? 😉

    • ChristerMagister Says:

      Oh ja! 😉

      Jag vågar knappt tänka på hur dåliga alla låtar som inte tog sig till final måste ha varit! Eller så kanske de var mer i min smak…

      • Lisa Says:

        Och folket briljerar med sin goda smak som vanligt. Fast det är väl inte direkt ett tvärsnitt av Sveriges befolkning som faktiskt ringer in och röstar, alltid något att trösta sig med. Tyvärr såg jag inte underverket med egna ögon, roade mig med en bio istället eftersom jag lämpligt nog precis skänkt bort min gamla tv. Dessutom hade faktiskt jag vinnaren i egen hög person som elev när jag gjorde min praktik, jag lärde honom såklart allt jag kan, räknar blint med att han kan hinduismen som ett rinnande vatten..

      • ChristerMagister Says:

        Jag tror faktiskt att det var hans djupa kunskaper om hinduismen som ledde honom fram till segern! 🙂

        Hur var filmen då?

      • Lisa Says:

        Precis så känner jag också! Fint att vi är överens.

        Den var, av dina uttalanden ovan att döma, troligtvis bättre än schlagern.. 🙂 Jag såg ”Mina eftermiddagar med Margueritte”, en riktig feelgood-film. Den lämnade väl inga större avtryck, men var trevlig för stunden.

      • ChristerMagister Says:

        Mycket högre krav än så behöver man inte ha på en biokväll!

        (Av titeln att döma hade jag inte uppskattat filmen mycket mer än melodifestivalen, det var antagligen inte en enda explosion i den… 😉 )

        Nu är det god natt!


Kommentera

