W.A.S.P.

I går var jag och Hanna och såg W.A.S.P. på KB här i Malmö. Det är andra gången jag ser dem. Den första gången var de förband till Iron Maiden under deras Powerslave turne; jag tror faktiskt att det är precis 25 år sedan! Antagligen var de bättre 1985, men jag uppskattade dem mer i går. 1985 tror jag inte ens att jag hade hört dem innan konserten, och säga vad man vill men Maiden smäller högre och jag väntade otåligt!

Sedan 1985 har jag dock spenderat bra många timmar tillsammans med W.A.S.P.s musik och i går fick jag höra en bra blandning av 80-talshits och nyare låtar; för även de nya skivorna sparkar röv!

Här kommer en bild från konserten och en slags ”före och efter” studie; först Wild Child från 1985 (för övrigt gårdagens bästa låt) och sedan Crazy från 2009.

W.A.S.P. på KB i Malmö 17 oktober 2010

Länkar till andra bloggar om: , , ,

3 svar to “W.A.S.P.”

  1. Hård som stål | Christermagister Says:

    […] musiksmak är hård som stål (i går var jag på en konsert med W.A.S.P. som du kan läsa om här och här), men annars förespråkar jag snarare en klart softare […]

  2. Dagens musikvideo Says:

    Vår eminenta tipspanel ger dig nya, grymma musikvideotips varje dag. Välkommen!

  3. David Says:

    Jäklarns att du snör upp 2 utav favoritlåtarna mina det var inte illa. Låt höra vad du tycker om Live in the raw plattan? Den är ju oslagbar.


Kommentera

