Royal Republic

Jag har precis fått hem Royal Republics album ”We Are The Royal” och är överväldigad; vilket ös och vilket sväng! Inte en enda filler! Jag saknar ord, eller rättare sagt så krockar alla positiva omdömen med varandra, så jag lånar därför i stället Mathilda Dahlgrens ord ur en recension i Groove:

Själva styrkan ligger i uttrycket som har energisk finess och ett sjuhelsikes driv, vilket väller rakt emot en. Känslan är smittsammare än svininfluensan, men här finns inget vaccin. Det är bara att låta sig träffas och köra hårt.

Alla som har det minsta till övers för The Hives och Danko Jones bör kolla upp detta; och alla andra också för den delen! Plattan finns på Spotify. Kolla också in Facebook, hemsidan och MySpace.

Eftersom jag bjöd på Tommy-Gun i mitt förra inlägg kommer här All Because Of You, och några bilder från den fantastiska konserten under Malmöfestivalen; årets hittills bästa!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

2 svar to “Royal Republic”

  1. Johan Eckman Says:

    Detta är typ den enda plattan jag lyssnar på för tillfället. Och jag hade inte upptäckt dom om inte du tipsat om spelningen på Malmöfestivalen. Så, tack!


Kommentera

