Steso Songs

I lördags var vi på Debaser och såg Steso Songs (Karolina Stenström). Jag såg Steso Songs som förband till något annat band för ett par år sedan och har lyssnat på henne lite då och då sedan dess. Det finns ju en hel del artister i den här genren nuförtiden, men jag tycker att Karolina har det där lilla extra. Hon bjuder på underbara melodier och framför dem med en personlig röst! Antagligen är jag påverkad av konserterna också, de tillför en personlig nivå till lyssnandet. Man kan ju tycka att en konsert med i huvusak lugn pianomusik skulle vara tråkig, men tack vare närheten i de små lokalerna jag har sett henne i blir det i stället intimt och fängslande.

Karolina har en hemsida och finns på MySpace, Spotify, Facebook och Twitter.
På Twitter gav hon publiken MVG i allt, men eftersom jag är en lärare med höga förväntningar 😉 sätter jag ett MVG på musiken och VG på konserten. För att nå upp till MVG måste hon utveckla mellansnacket lite till nästa gång.

Jag är numera också stolt ägare av en signerad skiva, för trots att jag lyssnar mycket på Spotify så vill jag ha guldkornen i skivformat i bokhyllan, och hur ofta är det man kan köpa skivan direkt av artisten? När jag bad om att få skivan signerad sprang hon ut i logen för att hämta en riktigt bra penna, och sådant känns ju härligt spontant! Tack!

Här är några egna bilder från konserten, och en video som någon annan har filmat. Den här kvällen hade Karolina hittat ett par lokala gästmusiker som skötte sig utmärkt.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Steso Songs”

  1. Musiktips – Steso Songs | Christermagister Says:

    […] Musiktips – Steso Songs Posted on 21 juni, 2010 by Christermagister Under sommarsäsongen har många bloggar en lite lättsammare ton och det brukar vara ganska skönt att låta skolpolitiken vila, men frågan är om vi klarar det i år med valet runt hörnet… Här kommer i alla fall ett tips på musik som jag tror att många kan uppskatta; mer om Steso Songs och egna bilder från en konsert i lördags finns i min musikblogg. […]

  2. Bröllopsfirande… « Hanna och Christer i Malmö Says:

    […] juni 20, 2010 · Kommentera Vi kände oss tvungna att uppmärksamma den stora dagen på något sätt, så vi tog en sväng till Debaser. Det var rundpingisturnering och karaoke på uteserveringen (vi höll oss borta från båda) och konsert med Steso Songs. Recension, länkar och bilder från konserten finns i Christers musikblogg. […]


Kommentera

