Sommarlåtar

Veckans tema i Musikfotoutmaningen som jag brukar delta i är ”Svensk sommar”, så jag började leta igenom Spotify och några olika skivbutiker för att se om jag hittade något jag gillar. Jag sökte på ordet ”sommar” och det dök upp de mest hemska musikförslagen! Tomas Ledin, Per Gessle, Ulf Lundell, Lasse Berghagen, Sven-Ingvars, Uno Svenningsson… Listan med vidrig svensk musik med koppling till sommaren kan göras hur lång som helst!

Visst gillar jag Peps Persons Oh Boy, men jag vågar faktiskt inte delta i utmaningen den här veckan; jag har en känsla av att lyssna igenom de andras bidrag skulle vara som att bli tvångsmatad med sockervadd!

Fick jag välja två skivor att ta med mig till en sommardag på gräsmattan med en grill och en kasse öl skulle det bli något med  Bob Marley och The Solutions första platta Communicate!

Videon ger inte sommarkänsla direkt, men låten!

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i Rock. Etiketter: , , . 1 Comment »

Ett svar to “Sommarlåtar”

  1. Erik "Semlan" Says:

    Skön låt! Förstår dina tankegångar. Sommarlåtar är lite av skräckblandning… Därför valde jag ut första låten med omsorg.😉
    Men jag dras lite till sockervadd också.
    Du är väl nära sommarledigheten nu? Simma lugnt!


Kommentera

