Rockabilly

Veckans tema i Musikfoto är rockabilly, en musikstil som har upplevt en välförtjänt revival på sista tiden.

Jag har bl a fastnat för Imelda May, en irländska som släppte sitt debutalbum Love Tattoo 2008.

När jag ser videon till Johnny´s Got A Boom Boom blir jag riktigt sugen på att stå där i publiken, jag skulle nog till och med svänga mina lurviga ett par varv!

Jag blir också väldigt ölsugen och försöker därför reta även era sinnen med en bild på en fantastiskt god öl som slank ner utan problem förra helgen; håll till godo!😉

Imelda May länkar:

Hemsida
MySpace
Spotify

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

7 svar to “Rockabilly”

  1. Lena Says:

    Det här var en låt som jag aldrig hört tidigare. Verkligen jättemysig.
    ….Lena

  2. Misswhatsit Says:

    En ny låt för mig. Den är riktigt bra och sångerskan har en bra , intensiv röst.
    Bra låtval till temat!
    Ha en bra kväll!

  3. Pialotta Says:

    Underbart du delar med dig av en fantastisk bra musiker.. aldrig hört förut, inte ens vetat om.. det är det som är så kul, allas olika musikval och tips på musik:)
    Klart du blir sugen på en eller två sulor på nybonat golv och en supergod, kall öl till den musiken.
    Fantastisk bild du visar oxså:)
    Ha de bäst..

  4. Mia Says:

    Åh, en ny musikupplevelse för mig, vad spännande! Detta måste utforskas närmare *L*

  5. Monica o Jacob Says:

    Skönt gung i musiken.
    Ja du har faktiskt lite rätt i att det finns vissa
    likheter;-);-)

  6. Camilla "Lillagul" Says:

    Tjenixen !
    Det här var ju en suverän artist som du hittat !
    Ölen ser riktigt lockande ut på fotot🙂
    Trevlig söndag !

  7. @nemonen Says:

    En häftig låt helt klart. Intressant för jag hade inte hört den förr vad jag minns. I videon finns också kvinnan med den vackra frisyren – en rulle- i pannan. Coolt! Och så bilarna så klart. Tack för titten hos mig.


Kommentera

