Lee Aaron

Lee AaronI dag sitter jag och lyssnar på gammal hederlig hårdrock på Spotify och minns plötsligt Lee Aaron. Det är inte direkt en artist jag har tänkt på sedan 80-talet (som tonåring tänkte jag desto mer på henne! ;-) ) och jag läser på Wikipedia att hon tydligen slog sig in på en Jazz-karriär också… Spotify har ingenting att bjuda på och jag har gjort mig av med mina LP-skivor, så det blev till att beställa CD-skivor på nätet i stället. Jag nöjer mig dock med de första två plattorna; jag vill ju ha kvar minnet av Lee Aaron som min Metal Queen!

Musikvideokvaliteten har definitivt ökat sedan 80-talet, men när det gäller powerballader kunde man sin sak!

Andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Lee Aaron”

  1. Morrica Says:

    Gammal hederlig…. är ny hårdrock ohederlig, eller finns det även gammal ohederlig hårdrock? *nyf*


Kommentera

