Millenniumsex

MilllenniumsexDet går bra för ”Män som hatar kvinnor” i USA och här hemma är TV-serien aktuell. (DN, AB)

Jag tyckte att biofilmen var för ”TV-mässig”, alldeles för lång och ganska tråkig, så en TV-version som är ännu längre är inte alls lockande faktiskt.

Att den dessutom innehåller sex-scener mellan Mikael Nyqvist och Lena Endre gör ju inte saken mer tilltalande direkt; det är inte så att jag säger WOW, det måste jag se!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , ,

Publicerat i Rock. Etiketter: , , , . 7 Comments »

7 svar to “Millenniumsex”

  1. MarySaintMary Says:

    Hahaha. Snygg diss😉

    • Christermagister Says:

      🙂 Man gör så gott man kan!

      I mina ögon gjorde Lena Endre bort sig totalt i den här reklamfilmen för SPP. Jag kommer nog att ha ett kraftig motstånd mot att se henne i alla slags roller för lång tid framöver, och ju mindre kläder hon har desto värre blir det!

  2. Friskytten Says:

    Såg nyss första avsnittet av Män som hatar kvinnor på tv. Sex och sex. De låg nakna i en säng och kramades lite. Det var så osexigt att man skulle kunna se det ihop med mormor utan att känna sig besvärad.

  3. Janne Says:

    Jag, som varken läst böckerna eller sett filmerna på bio eller DVD, satte mig faktiskt framför TV’n igår för att se vad alla var så upphetsade över (kanske mer fenomenet i sig än några utlovade sexscener som jag inte ens visste om att de var utlovade eftersom jag inte läser skittidningar).

    Överlag var det en positiv upplevelse, även om det inte riktigt är min genre. Och visst är det kanske tv-mässigt, men det är väl svårt att inte känna det så, med alla kusinerna Beck, Wallander och vaddenuheter som går på TV jämt och ständigt.

    Jag är dock totalt ointresserad av ”mysteriet”, men väldigt nyfiken på Lisbets karaktär, som känns både invecklad och djup. Återvänder jag till TV-soffan nästa lördag, blir det enbart för att se hur hon utvecklas.

    P.S. Sedan tyckte jag det var ett riktigt rock n’ roll-långfinger åt alla som köpt böcker, biobiljetter och DVD/Blu-ray för en massa pengar att visa förlängda versioner gratis på TV.😉

    • Christermagister Says:

      Jag har för mig att den spelades in för TV från början, och att man senare bestämde sig för att släppa förkortade versioner på bio… Det förklarar ju både TV-mässigheten (det är någonting speciellt med den, en slags småskaliget…) och att den visas på TV redan.

      Jag rekommenderar dig att läsa böckerna i stället, där är karaktären mer tredimensionell än i filmen..

  4. Janne Says:

    Jag tar nog och ser klart filmen/filmerna först i alla fall. Så får vi se hur jag gör med böckerna…😉


Kommentera

