Airbourne

Sitter och kollar konsertutbudet på KB här i Malmö och hittar Airbourne. Tydligen ett halvhypat band som jag missat.
De har varit förband till Motorhead, Mötley Crüe och Rolling Stones och plattan ”Runnin’ Wild” utnämndes till årets debutalbum av Metal Hammer. (Spotify)

Varför är det ingen överraskning att de är från Australien?🙂

Det svänger på bra, men frågan är hur många sådana låtar i rad man orkar med…
Men å andra sidan spelar de en lördagkväll, och jag blir helt klart ölsugen av deras rock…
Och dessutom har jag bara Markus Krunegård och Shout Out Louds på vårens schema än så länge…

Andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Hårdrock. Etiketter: , , . 3 Comments »

3 svar to “Airbourne”

  1. Janne Says:

    Jag vet inte jag..

    Tycker att riffet i ”Running Wild” är på gränsen till stöld (jfr med Priests ”You’ve got another thing coming”). Dessutom har jag redan Rhinobucket i CD-hyllan, under kategorin AC/DC-ripoffs. Tror inte det får plats fler…😉

    • Christermagister Says:

      Ja, jag tror inte att jag kommer att placera dem i CD-hyllan, men däremot är det svårt att få se AC/DC på en klubbspelning en lördagkväll i Malmö…🙂

      Det är väl ungefär samma sak som vi diskuterade om film för ett tag sedan, allt man ser och hör kan inte vara fantastiska mästerverk och framtida klassiker, ibland behöver man också tillfällig underhållning. Jag låter dags- formen och humöret avgöra helt enkelt.


Kommentera

