Secret Messages

Aliens

Länk till AB

”Forskare gör sitt bästa för att hitta intelligent liv i rymden.
Men nu varnar experter för konsekvenserna.
– Konsekvenserna av en kontakt behöver inte bli det vi hoppas på.”

Ända sedan jag för första gången hörde talas om att vi skickar ut meddelanden i rymden har jag tyckt att det är vansinnigt. Om det finns någon där ute som hör våra meddelanden och tar sig hit så innebär det ju att de har mer avancerad teknik än vi har. Förutom att drabbas av okända sjukdomar vid en eventuell kontakt riskerar vi alltså att ställas mot en överlägsen krigsmakt.
….Med hänvisning till att det finns en risk att utomjordingar har en liknande mentalitet som vi här på jorden så tycker jag att det skulle vara bättre att hålla tyst och gömma sig så gott det går…

Uppdatering: Snart är det ingen som hör oss längre. Vi kan pusta ut!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Ett svar to “Secret Messages”

  1. Janne Says:

    Kör på! säger jag och tycker det är värt risken. Skall vi bli invaderade av aliens skulle jag nog vilja att det sker under min livstid… 😉


Kommentera

