P3 Guld 2010

Jag såg ytterligare en gala i går kväll, och P3 Guld passade mig mycket bättre än Idrottsgalan!
Snabba kommentarer:

– Timo Räisänen var riktigt bra som programledare.
– Det snyggaste framträdandet stod Jonathan Johansson för, trots att låten Aldrig ensam inte är min grej.
– Jag förstår inte att folk kan tycka att Winnerbäck är aktuell 2010.
– Mando Diaos Dance With Somebody var rätt val till ”Årets låt”.
– Av de nominerade till ”Årets rock/metal” (Switch Opens, Abramis Brama, Babian, Gösta Berlings Saga och Satan Takes a Holiday) har jag bara lyssnat på Abramis Brama och har uppenbarligen några nya spännande band att upptäcka!

Erik Hassle blev ”Årets nykomling” och jag tycker att hans låt Hurtful är så där pinsamt bra… En sån där som fastnar i skallen trots att man inte riktigt vill erkänna det. På YouTube hittade jag ett klipp av honom när han visar vad han går för i en gammal bluesklassiker, guldstjärna!

Media: De nominerade, DN, AB, SvD,

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Publicerat i Pop. Etiketter: , , , . Leave a Comment »

Kommentera

