Here Comes The Sun

Trots att jag är totalt ointresserad av sport (med några undantag som sällan visas på TV) såg jag en del av Idrottsgalan i går. Jag fick lära mig ett nytt namn; Helena Jonsson är tydligen duktig på att åka skidor och skjuta i prick, så duktig att hon fick Jerringpriset… För övrigt var det mest flåshurtiga skämt och pinsamma tal under den tiden jag lät TV´n stå på. Det värsta var i alla fall ett framträdande där någon sjöng, eller rättare sagt ylade och krystade fram, låten Here Comes The Sun. Kanske hade någon tappat en slägga på hennes tår, vad vet jag, men illa lät det i alla fall!

Låten finns i en massa olika versioner och jag bjuder på den grånade Richie Havens. Ett tidigare inlägg om Richie finns här, och här är ett klipp som är 40 år äldre; från när han öppnade Woodstockfestivalen 1969.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 svar to “Here Comes The Sun”

  1. Lars-Göran Says:

    Du var inte ensam om att undra vad som hände, hon kan inte sjunga arrangemanget var kasst. Jag tycker synd om henne, vilken idiot var det som hittade på den galna idéen?

  2. Lars-Göran Says:

    Det tvivlar jag inte på, som sagt jag tyckte synd om henne… här är en länk till ett myyyycket bättre framträdande:

    • Christermagister Says:

      Visst, och så många konstiga idrotter som det finns nuförtiden borde väl även kabaré kunna räknas som idrott?😉

      Att tävla i gång är som att tävla i att springa långsamt och VM i innebandy är lika skrattretande som VM i spökboll, eller någon annan rastlek…

  3. Mia Says:

    Kan inte bli så mycket bättre än så…😉


Kommentera

