Much Too Long

Jag är inte speciellt förtjust i att gå på bio. Jag känner mig instängd och inträngd. Sätena är ofta obekväma och för det mesta sitter någon bakom och sparkar mig i ryggen. Jag blir kissnödig, röksugen och det kliar i benen…

I kväll har jag i alla fall gått med på att se Avatar; det känns som en sådan film som trots allt obehag bör ses på bio. När biljetterna redan är inhandlade och vi börjar planera hur och när vi ska åka får jag reda på att filmen är 2.41 h lång. Två timmar och fyrtioen minuter! Varför gör man så långa filmer? En och en halv timme är en utmärkt längd på en spännande film. Jag kan acceptera två timmar om det är en lite ”djupare” film med mer komplicerad handling, men över två timmar är helt enkelt inte OK.

I framtiden ska jag noga kolla filmlängden innan jag köper biljett!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , ,

Publicerat i Pop, Rock. Etiketter: , , , , , . 3 Comments »

3 svar to “Much Too Long”

  1. Morrica Says:

    Så… hur var filmen då?

    • Christermagister Says:

      Jag har inte sett den ännu. Den börjar kl nio.

      Eftersom jag är tillfälligt förvandlad till morgonmänniska har jag laddat med två timmars sömn på eftermiddagen för att försöka vrida tillbaka kroppen i rätt läge. Jag vill ju inte somna under filmen!

      (Länk till annat inlägg för er som inte förstår vad jag surrar om.)

  2. Janne Says:

    Just Avatar skall nog ses på bio om man skall få någon större behållning av den. Längden kändes knappt, tyckte jag – trots att jag brukar få ont i knäna efter ungefär 30 minuter när jag sitter på bio (läs: stilla)…


Kommentera

