Kiss till Malmö

Kiss till MalmöFrågan om jag ska försöka se Kiss i sommar aktualiseras igen. De gör det ju nämligen bekvämt för mig genom att spela i Malmö

Som jag skrivit tidigare är Kiss ett av de få klassiska hårdrocksbanden som jag inte har sett live, men frågan är ju om det är för sent…”Ibland är det bättre att behålla den mentala bilden av bandet för 20-30 år sedan intakt.”

Diskussionen till det tidigare inlägget visade att fler hade samma tankar och erfarenheter. Någon mer som har erfarenheter att dela med sig av? Är dagens Kiss (live) ett band som har något att ge av egen kraft, eller ser man dem bara av nostalgiska skäl och riskerar att få bilden av ett fantastiskt band förstörd?

(En uppdatering om Kiss-biljetter finns här.)

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Publicerat i Hårdrock. Etiketter: , , . 2 Comments »

2 svar to “Kiss till Malmö”

  1. Anna Says:

    Klart du ska se KISS live ! Dagens KISS har absolut någonting och ge tror du mig inte lyssna på nya KISS skivan Sonic Boom det är årets album. De kommer med ny scenshow och setlist anpassad för den europeiska publiken.
    Du kommer få en fantastisk konsert upplevelse !

  2. Hanna Says:

    Klart man ska se Kiss! Fastän det inte är originaluppsättning längre så spelar det fan ingen roll, hur många band har original längre? KISS har ju jäkligt många låtskatter så jag tänker verkligen försöka se dem (försöka för andra gången)!

    Visst, saker kan vara sämre, men de kan vara bättre också. I slutändan spelar det ingen roll. Ångrar att jag inte såg GNR när de var här senast fastän AXL är ful & ingen grunduppsättning överhuvudtaget existerar – jag skulle vilja se dem ändå, skitsamma om de suger eller inte 🙂

    Det är så många band som jag ÄLSKAR men när jag väl sett dem LIVE så har de sugit ändå & jag har istället blivit tagen av banden jag inte gillat från början. Man ska ge allt en chans & hey, KISS ÄR JU LEGENDARER!


Kommentera

