Mörker

Till veckans tema i MusikFoto var det frestande att välja någon av 80-talsklassikerna Shot In The Dark med Ozzy Osbourne eller Rainbow In The Dark med Dio; eller varför inte den suveräna Fear Of The Dark med Iron Maiden? Jo, jag har lyssnat mycket på Opeth de senaste dagarna, och oavsett om de tar i med de värsta dödsmetallvrålen eller spelar sina lugna låtar så finns mörkret alltid där. På ett skönt sätt tycker jag… Vad vore ljuset utan mörker?
….Jag har valt ut två lugna låtar, så luta er tillbaka och njut av mörkret och Opeth.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

5 svar to “Mörker”

  1. Morrica Says:

    Outhärdligt vore ljus utan mörker

  2. Mörker | IRON MAIDEN Says:

    […] here: Mörker | Tags: ashley, brandon-ashley, dos-posts, encore, eth, frestande-att, greatest-hits, musik, […]

  3. Syster Eva Says:

    Ny musik för mig, riktigt bra tycker jag! Kanske lite för mörk bara😉
    Vackert stämningsfullt foto som passar väl till veckans tema!

  4. Anette Says:

    Mörkt var det och det passar ju nu när det snart är midnatt! Inte riktigt min smak………däremot gillar jag Mr Big ”To be with you” (läste förstås ditt Idol-inlägg!)……den är ju superbra. Peter Jöback är ingen favvis hos mig men ”Stockholm i natt” tycker jag om!
    Vi får väl helt enkelt enas om att vi inte har rktigt samma musiksmak även om vi är allätare båda två😉

  5. Pialotta Says:

    Finns ju en hel del mörkerlåtar att välja på:-) Din bild gillar jag och Opeth .. helt okej för mig.. jag gjorde som du sa.. lutade mig tillbaka;-)


Kommentera

