Du ser ut som sjutton!

Dagens sökord i bloggen: ”du ser ut som 17”

Förutom att jag funderar på vad personen hade tänkt sig hitta, och vad h*n verkligen fann i min blogg, tänker jag att det är ett tvetydigt uttryck… Antingen är någon ung och fräsch, eller…ja, snarast motsatsen…

Klicka för Spotify

Jag tänker på Veronica Maggio, en (ung och fräsch) artist som har knåpat ihop flera stycken riktigt svängiga poplåtar med karaktär.

Första gången jag hörde henne var när hon spelade live i ett litet glashus på Gustav Adolfs torg i Malmö förra vintern (Musikhjälpen). Då satt hon ensam med en akustisk gitarr i knät och hennes ljusa röst fick en hel del stressade julshoppare att stanna till en stund.

I somras såg jag henne igen på Malmöfestivalen. Den här gången med fullt band och större svängrum.

Helt olika förutsättningar för de båda spelningarna alltså, men båda var bra!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Publicerat i Pop. Etiketter: , , . 3 Comments »

3 svar to “Du ser ut som sjutton!”

  1. Jävla Jenny Says:

    Ett engelskt idiom jag inte förstår mig på: You look like a dog’s dinner. Ska man ta det som bra eller dåligt? En hund äter ju allt, å andra sidan även bajs…
    Men ‘a cat’s pyjamas’ (när nåt är mysigt) är å andra sidan en smula lättare att förstå, haha.


Kommentera

