The Ocean

Veckans tema i MusikFoto är Vatten, som ju finns i många olika former. Jag tror att jag kan komma på någonting positivt om alla utom snö (fy!); i flytande form är det härligt att bada i, som ånga är det skönt i bastun och vad vore fredagsdrinken utan is? 🙂
….Regn kan vara mysigt, men långt ifrån alltid. Kolla gärna in regnlåten i gårdagens inlägg.

Närheten till havet är en av de stora fördelarna med att bo i Malmö och därför har jag valt havsmusik i dag. Först en låt med Crash Test Dummies från plattan God Shuffled His Feet; en platta med idel topplåtar! (Spotify) Sedan är det dags för en video med ett av historiens största, viktigaste och bästa band, Led Zeppelin.
….Håll i er nu tjejer och killar, här har vi brallor som är lika avslöjande som en brottardress! 😉


Musikfoto Havet

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

9 svar to “The Ocean”

  1. tallrotsmarie Says:

    den låten är bra….och brallorna kan inte vara bekvämt, men så var det då =)
    fina strandbilder du visar….

  2. Anette Says:

    Den där låten lyssnade jag på igår och var nära att välja 🙂 Ösigt! /Anette

  3. Mia Says:

    Tänker inte säga ett ORD om brallorna!:-))
    Full fart i den tolkningen och härliga bilder….

  4. Marie Carpe Diem Says:

    Tung gung med vackra vattenbilder 🙂

  5. carina Says:

    Ja herregud vilka tajta byxor vi hade på den tiden!
    Och Led zeppelin de väcker minnen de.
    Örebro det var stooort när man var barn, jämfört med lilla Kumla.
    I dag har jag lite andra preferenser.

  6. EnviroSheila Says:

    Underbart att det finns fler som bidrar med lite tyngre toner så fort det finns en chans (även om det inte blev så för min del den här veckan) 😉 Shit, vad mycket bra de har gjort, Led Zeppelin!

    Dessvärre får jag säga att byxorna går fetbort! Det fattas ju bara en tubsock i byxbenet också, haha!

  7. Syster Eva Says:

    Mmmmm Led Zeppelin … de har jag festat mycket till 😉
    Visst var musiken bättre förr?! Eller?

    Snygga foto från bl a Malmö du bjuder på!
    Snyggt jobbat! Du får MVG av mig (ja jag har varit biologilärare förut)!

    /Eva

  8. Pialotta Says:

    Visst har det diggats plattor med Led Zeppelin i mina dar.. det var tider det:-)) Gillar oxså hela ditt paket.. Modet är så där lite upp och ner.. kommer alltid igen .. en go tid med mycket gung:-)

  9. Rajson Says:

    Jösses det där byxmodet hade jag förträng, det nästan som man rodnar. men detta var ju min vardag på 70-talet!Och här har man gått och tjatat på döttarna när byxlinningen ramlat ner lite där bak!?
    Skönt gung i båda låtarna, matlagningen går som på räls här hemma till detta!


Kommentera

