Soundtrack till mitt examensarbete

Jag hör domedagstrummorna i bakgrunden, men pennan är mitt svärd!
(Nåja, tangenterna i alla fall)

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , , , , ,

6 svar to “Soundtrack till mitt examensarbete”

  1. Janne Says:

    Hmm… Jag undrar vad som ekade mellan väggarna under mina timmar framför ordbehandlaren när jag skrev min C-uppsats?

    Det här kräver meditation och efterforskningar! 😉

    Men allvarligt (nja…) talat, tror du att musikvalet riskerar att påverka resultatet/innehållet på något sätt? Att analysen blandas upp med metalklyschor och att hela arbetet börjar med ett mäktigt med överflödigt intro? Eller handlar det om att finna sin egen form av arbetsro?

  2. Janne Says:

    För övrigt första gången jag lyssnade hyfsat uppmärksamt på Vader. Riktigt bra!

  3. christermagister Says:

    🙂 Nej, jag tror inte att arbetet påverkas. Det handlar nog snarast om att jag koncentrerar mig lättast med sådan musik på. Tung musik som gör att huvudet automatiskt gungar med… Lite som judisk meditation! Den stänger ute alla andra distraktioner och ger mig fokuserad energi.

    • Janne Says:

      Risken är att det råkar bli för bra. Då måste jag sjunga med i refrängerna, spela lufttrummor och -gitarr och i värsta fall studsa runt lite i rummet och göra rock-poser.

      Så blir inga examensarbeten gjorda… 😉

  4. En storm hotar Skåne « School´s Out Says:

    […] känner mig lite lugnare än när jag använde Vader som soundtrack, så i dag får det bli The Doors. Det kan nog fungera lika bra…om jag inte […]

  5. Soundtrack till mitt examensarbete 2 « School´s Out Says:

    […] sig till att jag måste redovisa ett resultat för min handledare… Förra gången var det Vader, och nu är det verkligen snart dags att möta mitt öde. Det finns en risk att min enda chans att […]


Kommentera

