Ullared – ett fantastiskt program!

Säga vad man vill om dokusåpan om Ullared (AB, TV-klipp). Programmet har i alla fall hjälpt mig och jag struntar fullständigt i om det är fejk eller inte! (AB)
….Min sambo hade redan innan programmet fått för sig att det vore en bra idé att åka till Ullared och alla mina försök att övertala henne att låta bli var förgäves. Mitt senaste försök var att jag i alla fall skulle slippa och att hon skulle åka tillsammans med sin syster, men eftersom ingen av dem har körkort så…
….Över till dagens glädjeämne! Efter att ha sett det senaste avsnittet på TV tyckte Hanna att det var förskräckligt att se alla hunsade karlar som tvingades till varuhuset av sina dominanta och själviska kvinnor och utbrast: ”Jag ska aldrig utsätta dig för det där. Jag lovar!” I´m off the hook! 🙂

Det är i år 40 år sedan Richie Havens inledde Woodstockfestivalen. Jag såg honom i en inspelning därifrån för många år sedan och föll genast för intensiteten och den raspiga rösten. Jag bjuder på en inspelning från 2008 års filmfestival i Cannes eftersom jag tycker att han har utvecklats till en fantastisk äldre man. Originalet från Woodstock finns här.

Mer Ullared: Morgan om sin sjukdom, Allt till bröllopet,
Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , ,

3 svar to “Ullared – ett fantastiskt program!”

  1. Ida/RocknLola Says:

    Haha, vad skönt för dig! Men jag var faktiskt där i söndags och jag får erkänna att jag (som hatar julrea, Lidl och allt annat som innebär folksamlingar och billiga priser..) älskade det! Folk var ovanligt trevliga i trängseln. Har man 16 pers, varav många barn, att köpa julklappar till och skralt i kassan så är det definitivt värt en utflykt.


Kommentera

