Standing On Broken Glass

Standing on broken glassDet får bli två inlägg med koppling mellan bild och musik den här veckan.

Jag var inne på bloggen whatthefuckdotcom när jag tittade igenom alla bidrag till MusikFotos utmaning och såg att temat på hennes fotoutmaning är ”trasig”.

Jag kom genast att tänka på den här bilden av min sambo Hanna och låten Standing On Broken Glass med Buckcherry. Temat i videon är ju dessutom en bra fortsättning på MusikFoto-temat ”Amerika”… (Se gårdagens inlägg)

Buckcherry är ett band från Californien som har lyckats knåpa ihop några riktigt svängiga låtar tycker jag. De passar perfekt till glada tillfällen (som förfesten) eller när man behöver lite extra glädje och energi i livet (som när man dammsuger…).

(Det är väl inte bara jag som har en egen ”dammsugarlista” i datorn?)

Buckcherry finns på Spotify, har en hemsida och MySpace.

.

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Publicerat i Hårdrock. Etiketter: , , . 6 Comments »

6 svar to “Standing On Broken Glass”

  1. whatthefuckdotcom Says:

    Verkligen fint foto och det här var verkligen skönt att höra!!! Dammsugarlistan alltså””” (Ja låten är bra den också) Men jag trodde jag var ensam om att ha en dammsugar-musik-lista! 🙂 Underbart 🙂

  2. kaxibraxi Says:

    Jag har bytt till finfina vinterdäck idag och den startade till och med…men elkontakten ska fixas innan jag kör mer än några varv på gården.

  3. Janne Says:

    Jag vet inte om det är min hörsel det är fel på, men jag har jättesvårt att höra musik när dammugaren är på…

  4. elena cn Says:

    Vilken cool bild! Hade gärna velat sett den i större format…

  5. Mr.MASA Says:

    Svar: Jag håller med. Men det var inte det som min text i grunden handlar om 😉 Det här med kommersiellt är en fråga i sig som egentligen är lite svårare än ”sub-kultur” frågan. Jag håller faktiskt med till 100 % om det du skrev i kommentaren 😀
    Vem vet… kanske blir ett framtida inlägg någon gång.

    Cheers!


Kommentera

