Amerika – Bad Religion

Musikfoto AmerikaVeckans MusikFoto handlar om Amerika, och trots att jag har två hela världsdelar att utgå från så tänker jag på USA.

Jag tror att USA i dag är i bättre händer än på länge, men där finns fortfarande en mentalitet av att vilja erövra världen. Och det handlar inte i första hand om erövringar med vapenmakt; nej, viljan att göra sin livsstil och religion till den rådande i världen är stark.

Dagens låt är I Want To Conquer The World med Bad Religion.

Kanske lite skramligt för många av Er som deltar i MusikFoto. Jag valde nästan Simon and Garfunkles fantastiska låt America, så jag länkar den som back up! 🙂

:
Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

8 svar to “Amerika – Bad Religion”

  1. tallrotsmarie Says:

    ja det var för skramligt för mej =)

  2. Syster Eva Says:

    Synd att det bara var nästan … fast låten du valt i 1:a hand är oxå bra!!!

    /Eva

  3. eva b Says:

    Även det skramliga går bra! Å cola burken passar till!

  4. Anette Says:

    Coca-cola är väl så amerikanskt som det kan bli, ja det skulle vara Macdonalds då……….
    Jag gillar USA som land, finns mycket vackert att se………om politiken kan jag väl hålla med dig får väl se om det blir någon Barack-effekt………/Anette

  5. Mia Says:

    Hahaha!!! Som du förstår så lyssnade jag mest på Simo&Garfunkel….så förutsägbar jag är! *L*

  6. Rajson Says:

    Hos mig gör det inget om det skramlar lite och med S&G på toppen blir det en skön kompott!
    Coke, SÅ mkt USA som det kan bli!
    Det finns 2 typer av ”Amerikaner” när man är ute. Antingen de urcharmiga super sociala eller de dryga som tror de äger världen(precis som du skriver). De senaste är inte poppis någonstans.

  7. Marie Carpe Diem Says:

    Skramligt men super 🙂

  8. Standing On Broken Glass « School´s Out Says:

    […] Jag kom genast att tänka på den här bilden av min sambo Hanna och låten Standing On Broken Glass med Buckcherry. Temat i videon är ju dessutom en bra fortsättning på MusikFoto-temat ”Amerika”… (Se gårdagens inlägg) […]


Kommentera

