Idol 2009 – Världens bästa låt

Kul att se att man tagit efter mitt tema med ”Världens bästa låt” i Idol 2009!😉
Man använder dessutom begreppet på samma sätt som jag; det finns många ”världens bästa låt”, men just i stunden är de så bra att de helt enkelt sopar banan med alla andra låtar!
(Se kategorierna i högerkant)

Jag skulle inte säga att någon av låtarna i fredagens Idol är världens bästa, men däremot hade de plockat artister som gjort sådana låtar. Patti Smith är en av mina stora favoriter och hon har gjort flera stycken! Because the night som blev hennes stora hit, och som Mariette sjöng, tycker jag faktiskt är en av hennes sämre… Inte dålig, men i konkurrens med många andra står den sig slätt.
Radio EthiopiaJust i kväll är låten Pissing In A River från plattan Radio Ethiopia (1974) hennes bästa låt. Här kan vi snacka om att sjunga med känsla. Smärtan är så påtaglig att det gör ont i bröstet när jag lyssnar på henne.

Just det, Idol 2009 rakt på sak:

Rabih har aldrig gjort någonting jag gillar, så det var bra att han åkte. (Expr)
Mariette är sval och berör mig inte. (SvD)
Reza är helt OK, men lite för mycket hotell-lobby.
Calle går från bra till bättre.
Tove är fantastiskt charmig som vanligt. Årets tvåa och framtidens stjärna.
Eddie har gjort sitt, hur sympatisk han än verkar, men fan vad skönt att han inte hängde löst igen!
Erik är årets vinnare. (AB)

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

2 svar to “Idol 2009 – Världens bästa låt”

  1. MarySaintMary Says:

    Jag skulle gärna se Calle och Mariette i final. Men Erik är ju den solklara vinnaren. Han är liksom färdig artist, han behöver inte vara med i Idol längre!

    Världens bästa låt med Patti Smith tycker jag nog är Rock ‘n’ Roll Nigger.


Kommentera

